Aydınlatma Metni

KONAKLAMA - HİZMETİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

1-) TARAFLAR :
Bir tarafta Pereira Samsun. (Bu sözleşmede kısaca OTEL diye anılacaktır.) diğer tarafta bu sözleşmeyi onayarak konaklama servislerini internet üzerinden alan kişi veya kurum (Bu sözleşmede MÜŞTERİ veya TÜKETİCİ diye anılacaktır) arasında aşağıdaki sözleşme hüküm ve şartlarında Konaklama Satış Sözleşmesi düzenlenmiştir.


İsim/ Unvan: Pereira Samsun
Açık adres: Körfez Mahallesi Atatürk 5. Kısım Bulvarı No: 126 Atakum


Telefon :03623300555
Faks :03623300555


E-Posta:Körfez Mahallesi Atatürk 5. Kısım Bulvarı No: 126 Atakum

Diğer : https://pereira-samsun.rezervasyonal.com/
 

2-) KONUSU :
İş bu sözleşmenin konusu, Pereira Samsun’in Müşteriye satışını yaptığı konaklama servislerinin ifa şekli ile tarafların hak ve yükümlülüklerini kapsamaktadır.

3-) FİYAT VE ÖDEME ŞEKLİ
Ek1 de detayı verilen hizmetlerin toplam fiyatına tüm vergiler dâhildir.
Bu bedel hizmeti sağlayan tedarikçinin (konaklama, transfer sağlayan firmanın) belirlediği ödeme şekline göre
1. Rezervasyon anında kredi kartı ile veya
2. EFT/Havale ile Otelin belirtmiş olduğu banka hesabına
3. İlgili konaklama veya ulaştırma hizmeti anında ödenebilir.
Ödemenin sözleşme ile hemen veya sonradan yerinde hizmetin ifası sırasında yapılacak tutarları alışveriş sepetinde şimdi ödenecek ve yerinde ödenecek ifadeleri ile net bir şekilde belirtilecektir.

4-) HIZMET TANITIM BİLGİLERİ :
Seyahat ve turizm hizmetinin detaylı tanıtımı Otelin hizmet ile ilgili tanıtım sayfasında mevcuttur.

5-) PAKET FİYAT DEĞİŞİKLİKLERİ :
Sözleşmede öngörülen fiyat ve koşullar değiştirilemez.

6-) DEVİR
Yapılan otel rezervasyonlarında isim değişikliği yapılması ve satın alınmış rezervasyonun bir başka isme devir edilmesi mümkün değildir.
Diğer konaklama veya transfer hizmetlerinde devir hakkı hizmet sağlayıcının belirlediği kurallara göre sağlanır; bu durumda müşteri en az 7 gün önceden bildirimde bulunmakla yükümlüdür.

7-) İPTAL ve DEĞİŞİKLİK
7,1 Otel, gerekli gördüğü durumlarda tüketiciye de bildirmek kaydı ile ilan ettiği veya kayıt aldığı rezervasyonları konaklama başlangıcından 7 gün öncesine kadar kısmen veya tamamen iptal edebilir. Aynı süre içinde, otel, ulaşım araçları ile bunların hareket yerlerini değiştirebilir. Tüketici bu değişiklikleri ve iptali kabul etmediği takdirde rezervasyonunu iptal edip ödediği ücretin tamamını iade alma hakkına sahiptir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı doğmaz. Ancak ödeme kredi kartı ile yapıldı ise; kredi kartı komisyonu iadede tenzil edilir.

7.2 Tüketici rezervasyonunu kendisinin veya 1. derecede akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel rahatsızlıklarını ve ölümleri tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi rapor ile belgelemeleri halleri dışında kalan bir sebep ile gezinin başlamasından 10 gün kalaya kadar yapılan iptallerde, ekstra hizmetler tutarları hariç TÜKETİCİ'ye o ana kadar ödediği ücretinin tamamı iade edilir.
TÜKETİCİ, konaklamanın başlamasından 4-3 gün önce sözleşmeyi iptal etmesi halinde konaklama bedelinin 1 günlük ücretini, 2-1 gün önce sözleşmeyi iptal etmesi halinde konaklama bedelinin 1,5 günlük ücretini, konaklamayı yapacağı gün sözleşmeyi iptal etmesi halinde konaklama bedelinin 2 günlük ücretini OTEL'e ödemeyi kabul ve taahhüt eder. TÜKETİCİ, hizmetin başlamasına 6 gün kalaya kadar iptal talep ettiğinde ödediği bedelin ekstra hizmetler (Kredi kartı Komisyon bedeli gibi ) tutarları hariç tamamı kendisine iade edilir.

7.3 Erken rezervasyon ve kampanyalı satışlarımızda Zorlayıcı Sebep (First Major) haricinde isim değişikliği, iptal ve iade yapılamamaktadır.

8-) OTEL’İN SÖZLEŞMEYİ FESHETMESİ :
Otel’in haklı nedenler olmaksızın keyfi olarak sözleşmeyi feshetmesi halinde, tüketici uğradığı zarar oranında tazminat hakkına sahip olur. Ayrıca, Otel, tüketicinin o güne kadar yaptığı tüm ödemeleri ve tüketiciyi borç altına sokan tüm belgeleri 10 gün içinde tüketiciye iade eder.
Sözleşmenin feshi, kayıt edilen tüketici sayısının, Otel’in açılması için gerekli olan sayıya ulaşmaması (bu durum taraflarca sözleşmenin feshi sebebi sayılmıştır) ya da Otel gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen, mücbir sebeplerden kaynaklanması halinde tüketicinin tazmin hakkı doğmaz.

9-) BİLDİRİM SÜRESİ :
Tüketici, sözleşmenin hiç ya da gereği gibi ifa edilmemesi halini, hizmetin ifa edilmesi gerektiği ya da ifa edildiği tarihten itibaren 7 gün içerisinde ilgili hizmet sağlayıcısı Otel’e bildirmek zorundadır.

10-) SORUMLULUK :
Otel, sözleşmeden doğan yükümlülüklerin hiç ifa edilmemesinden dolayı sorumludur. Ancak sözleşmenin hiç ifa edilmemesi tüketicinin veya3.kişilerin kusuruna veya mücbir bir sebebe dayanıyorsa, Otel sorumlu tutulamaz.
Konaklama sırasında, Otel’in sözleşmenin esaslı unsurunu oluşturan hizmetlerden bir veya bir kaçını sağlamaması ya da sağlayamayacağının anlaşılması durumunda; Tüketici erken çıkış hakkına sahiptir ve Otel kalan konaklama tutarının iadesini (ödeme şekline göre) tüketiciye ödemekle yükümlüdür.

11-) MÜCBİR SEBEPLER : 
Otel, her türlü olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, sis, fırtına, savaş, savaş ihtimali, tabi afetler, devletlerarası ilişkilerde yaşanan değişiklik ve olumsuz gelişmeler, halk hareketleri, öngörülemez teknik hususlar, iflas, mücbir sebepler gibi iradesi dışında oluşan sebeplerden dolayı rezervasyonları iptal veya tehir edebilir. Bu durumda Otel hiçbir şekilde sorumlu değildir ve tüketici hiçbir hak ve alacak talebinde bulunamaz.

12-) OTELE GİRİŞ VE ÇIKIŞ SAATLERİ, HAREKET SAATLERİ :
Otele giriş saati 14:00 ve sonrası, Çıkış saati ise 12:00 ve öncesidir. Konaklama hesaplamaları saat 14:00’ten ertesi gün 14:00’e kadar 1 gece şeklindedir. Uçak, vapur, tren, otobüs vb. ulaşım araçlarının hareket saatleri, daha sonra taşıyıcı şirketlerin yapacağı tarife değişikliklerinden Otel sorumlu değildir. Uçak, vapur, tren, otobüs, vb. ulaşım araçlarının hareket yeri saat ve sefer sayıları önceden kontrol edilmelidir ve bunun sorumluluğu tüketiciye aittir..

13-) BAGAJ VE KIYMETLİ EŞYALAR :
13,1 Bagajların içinde para, kıymetli evrak ve benzeri değerli ziynet eşyaları bulundurulmamalıdır. Kaybolan bagaj içindeki kıymetli eşyadan Otel sorumlu tutulmaz.
13.2 Kokan, akan, yanıcı veya patlayıcı vasıfları olan veya çevresine rahatsızlık veren eşyalar ile kesici delici ve ateşli silahlar ve her çeşit hayvan, Otelin ayrıca ve açıkça yazılı izin olmadan konaklanacak tesislere alınmazlar.
13.3 Otel tüketici tarafından kendisine yazılı olarak kıymetleri ile birlikte deklare edilerek teslim edilmiş eşyanın her türlü kaybından, hasarından ve çalınmasından en çok konaklamanın bedeli kadar sorumludur. Otel; odalarda ve resepsiyonda bulunan safe box (güvenli kasa) kullanılmamasından doğacak kıymetli evrak, para, mücevherat gibi değerli eşyaların kaybından sorumlu değildir. Otel idaresi gerekli gördüğü durumlarda bagaj, oda ve üst araması yapabilir.

14-) DİĞER HÜKÜMLER :.
14.1 Tüketicinin, başladığı konaklamanın, hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, Oteli terk ettiğini konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi halde tüketici konaklamayı terk etmiş sayılmış ve hizmeti alıp kullanmış addolunur.
14.2 Tüketicinin şikâyetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak yetkiliye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin özen borcudur. Tüketicinin şikâyetçi olduğu halde hizmeti sonuna kadar kullanması şikayetçi olduğu hususlar ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır.
14.3 Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu konaklamaya katılan tüketici (ler) de kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici(ler) bu sözleşmeyi okuyup kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Buna rağmen, sözleşmede bizzat imzalarının olmadığı gerekçesiyle geziye katılan tüketici (ler) in Otel aleyhine ve katılmış oldukları konaklama ile ilgili dava ve takipler ve Otelin tüketiciye bu sözleşmede yazılı hususlar dışında bir bedel ya da tazminat ödemek zorunda kalması halinde Otelin sözleşmede imzası bulunan tüketici(ler) ye ödemiş olduğu fazla miktar için rücu hakkı mahfuzdur. Bu konaklamaya katılan tüketiciler imzalamış olmasalar dahi taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog ve ilanlar nedeni ile öğrenmiş, konaklamaya bu sözleşme şartlarında katılmayı taahhüt etmişlerdir.
14.4 Sözleşmenin tüketicide kalan kopyası ile Otelde kalan kopyası arasında çelişki olursa Otelde kalan kopya kayıtları esas alınacaktır.
14.5 Bu sözleşmeye yazılı olmayan hususlarda T.C. Turizm Bakanlığı Mevzuat Hükümleri, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, 27866 Sayılı Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik ve IATA, IHA, UFTAA Konvensiyon hükümleri, BK. , TTK, Türkiye'nin dahil olduğu uluslar arası sözleşmeler ve bunlara bağlı olarak çıkarılmış Tüzük, Yönetmelik, genelge ve tebliğler hükümleri tatbik olunacaktır.

15-) YÜRÜRLÜK:
Müşteri bu sözleşmede bahsi geçen hizmetin nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli, fiyatların geçerlilik tarihi ile ifaya ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
İş bu sözleşme Müşterinin onaylaması ile yürürlüğe girecek olup taraflarca yürürlük tarihinin onaylama tarihi olacağı kabul edilmektedir. Müşteri bu sözleşmeyi okumadan ve onaylamadan web sistemi içerisinde kademe atlayamayacak olup bu sözleşmeyi okumak mecburiyetindedir. Bu sözleşme hizmetin Müşteri tarafından alınması ve tüketilmesi ya da herhangi bir şekilde iptale konu olması halinde son bulur.

16-) YETKİLİ MAHKEMELER VE İCRA DAİRELERİ:

Bu sözleşmeden doğan uyuşmazlıkların çözümünde Samsun Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
Yukarda belirtilen ve on altı maddeden oluşan konaklama satış sözleşmesinin tüm maddeleri, taraflar arasında müzakere edilerek kendi özgür iradeleri ile düzenlenmiştir.